söndag 4 april 2010

Kaniner- fast inte exakt till påsk egentligen...


Min bror blev för några veckor sedan trebarnspappa. Till världen föddes en liten kille. När han var en vecka gammal var vi där och inspekterade den lille och jag hade sytt en liten body till honom. Det är lustigt. När man syr yttepytte så inser man att det inte är så yttepytte när man håller plagget bredvid bebisen...! Nåja, han växer väl i den hoppas jag. Jag har haft det här kanintyget liggandes länge och det har inte blivit något av det, men det kändes som om det passade bra till en liten pyttebody.
Den riktigt skarpögda ser att något ser annorlunda ut med bodyn...ja, jag sydde ihop den ca 1 timme innan vi skulle åka och trots att jag sytt just det här mönstret förr så la jag omlotterna vid axlarna åt andra hållet...Nu fungerar det ju ändå, men lite retar det mig! Jag skyller på det där med att försöka sy ihop något alltför snabbt... :-)

Material: Jny´s kanintyg i grönt med blå kaniner. Marinblå muddväv.

Mönster: Ett ottobremönster i stl. 50. Såg dock jättestort ut bredvid bebisen...

Roligast: Alltid roligt att sy till nya bebisar...


Passar på att önska er alla en fortsatt Glad Påsk! Här njuter vi av solen och våren. Det är så skönt att vara lite ledig. Igår var vi på påskbord hos Farmor och Farfar, jättegott som vanligt och så trevligt! Imorgon kommer Mormor och Morfar hit på påskfika. Just nu håller jag på att förbereda påsktårtan som vi ska ha då. I morse passade vi på att åka och bada hela familjen. T ville inviga sin nya bikini...

5 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Vad fin! Snygga blå kaniner...beställde inte i blått, men de ser riktigt fina ut!

LillaBarn sa...

Fin! Och vad gör det om omlotterna är åt fel håll?? Funkar lika bra för det ju... Gulligt med så litet, grattis till brorsan!
Och hoppas du hade en trevlig påsk!

Maria sa...

glad påsk, o en bebis... ja kanske vore det trevligt???
ta hand om er!

Helena sa...

Hmm vad hände nu? Kommentaren försvann!

Jättefin body! Jag gjorde samma fel på den senast sydda bodyn men jag hade lite mer tid på mig så jag sprättade och vände delarna. Kom helt enkelt inte på vilket håll som var rätt, var tvungen att kolla efter i bloggen på de andra bodysarna jag har sytt. :)

Maria sa...

Fin body!
Smart och bra att kunna sy själv!!