fredag 9 april 2010

Vroam! Cars! Plus en brödkorg.


För ganska så länge sedan fick jag en beställning på en cars-skjorta. Sedan dess har jag haft ofantligt mycket att göra så beställningen har inte hunnits med. Massivt dåligt samvete! Nu under påsk bara måste den bli klar. Letade fram tyget och det mesta gick bra. Testade en lite annorlunda sömplacering fram vid knappraden. Tänkte att båda sömmarna kunde synas, inte bara den ena som det oftast är. När skjortan var klar så sydde jag ett par piratbyxor. De skickade jag med som lite plåster på såren för att beställaren har fått vänta så länge...

Jag hoppas att den "riktiga" mottagaren blir nöjd, en stor Cars-älskare om jag förstått rätt.

Material: Cars-tyg med mörkblå botten i bomull. Knappar.

Mönster: Meedoms skjortmönster form 2 lite förlängt, lite lite avsmalnat. Stl. 6 år, motsvarande ca 116.

Roligast: Att den äntligen blev klar!!



Jag hade en annan beställning att sy också. Ni minns kanske min "ryssmössa" för ett tag sedan? Nå, den beställarens kompis ville också ha en, fast svart. Så efter skjortan blev det sytt en brödkorg till alltså. Den här gången behövde jag ingen prototyp, nu visste jag hur jag skulle göra, så det blev bra. Däremot har jag inga bilder att visa eftersom jag glömde ta kort på den....Så dumt eftersom jag gillar att ha dokumenterat det jag sytt... Nåja, jag hoppas att beställaren blir nöjd i alla fall!

Material: Lintygsblanding i svart (från SoS tror jag). Mellanlägg i svart. Quiltvadd.

Mönster: Eget. Diameter 20cm

Roligast: Att det gick så bra att sy den den här gången. Nu blir jag ännu mera sugen att sy en till mig själv också....



Jag har precis ritat av ett mönster på ett par byxor jag ska testa att sy åt T. Vis av erfarenheten så jag har valt en storlek mindre i benlängden...så att byxorna ska gå att använda innan sommaren och inte i höst enbart...;-) . Imorgon ska det klippas tyg och så hoppas jag att jag ska få tid att sy ihop dem också. Nu är det dags för barnens vårgarderober....

3 kommentarer:

Maria sa...

Douglas älskade dina snygga skjortor!
spiderman! cars!, pirat!,har han ropat och pekat när vi bläddrat igenom alla dina sidor, så önskar lägga in en beställning på en spiderman skjorta nu då... skäms lite....
kan ju pratas vid på riktigt.
Ha en bra helg!
kram

LillaBarn sa...

Fin skjorta! Jag drar mig lite för det här med skjortor eftersom jag försökte sy en klänning med krage åt Jade för hur längesen som helst. Och den blev katastrofisk! Sen dess har det inte blivit några fler... Angående lanskapstyget, Hello hade en meter över som hon skulle skicka hit, men tack ändå:-)
Fortsatt trevlig helg!!!

od Andulky sa...

Snygg!
Har också beställt Carstyg, har en stor fan här hemma..