söndag 17 maj 2009

Säng, säng, säng, sova sova säng säng säng...

Inte riktigt så illa som rubriken antyder. Men den sista tiden har jag varit så trött att jag inte vågat sätta mig vid maskinerna...Risken är att felen blir lite väl många när ögonen går i kors. Dessutom har jag också kommit underfund med att maj inte är en så rolig månad som den var förut. Jag har en hög med tillklippta saker att sy. Men 3000 andra saker händer som måste prioriteras före...så syabstinensen är hög men orken låg....

Vem har bestämt att allt måste ske i Maj? Utflykter, picknickar, öppet hus, vernissage, xxxskolans dag, friluftsdagar, olika barnlopp, fotboll, "inför nästa år- möten", plus att självklart barnen ska till tandläkare, man själv blir sjuk osv osv just nu!. Egentligen är det roliga saker (förutom just att bli sjuk och tandläkaren då) men tillsammans blir det lite mycket. För det är ju annat som behöver göras också...t.ex. att jobba (även om det är mycket "special" där också hela tiden...)! Och sy...vore ju kul! R´s skjorta känns som ett litet stressmoment. Tänkte att han skulle få den till avslutningen....

Men nu är det snart långhelg och vi ska ingenstans (kanske träffa lite folk men inte åka iväg iaf) och det känns jätteskönt. Och då vill jag sy!

Förutom allmänt kaos så har även tvättmaskinen hunnit dö och vi har skaffat en ny som tvättar glatt. Sedan blev det en torktumlare också för den gamla ville pensionera sig.

Så jag lever, och snart ska det väl bli något sytt också....!

5 kommentarer:

Sal Wilder sa...

Det där skulle jag kunna skriva under på. Bara den skillnaden att jag inte har vett att låta bli att sy och reslutatet blir fel, fel, fel ...och så blir stressen ännu högre.
Skulle också vilja sy avslutningskläder till mina stora, men vet inte om orken och tiden räcker till.
Men om några veckor har det lugnat ner sig, eller hur? Och då kommer både tillfällena och sylusten tillbaka!

Äppel Päppel sa...

Håller med fullständigt! :)
P.S Skickar ett brev till dig idag! (dåligt samvete)

od Andulky sa...

Håller också med!!

LillaBarn sa...

Jag skrev ett inlägg här, men det måste ha kommit bort i cyberrymden... Grattis till tvättmaskinen (eller hur man nu säger det), finns inte mycket som slår en fungerande tvättmaskin! )skulle vara en fungerande kyl då...).
Orken att sy kommer förhoppningsvis tillbaks snart!

LillaBarn sa...

Kul att du har sytt, vad blev det??? Ser fram emot bildbevis i bloggen =)