tisdag 26 maj 2009

Äntligen!

Äntligen har jag sytt! Det var så kul att få sy igen. Det första som blev sytt var såklart ett dåligt samvete. Detta är en beställning till en liten kille. Body med bruna ugglor med bruna kantband. Mamman och jag kom överens om bruna kantband, men precis när jag skulle sy på dem så råkade plagget hamna bredvid den turkosa mudden och det hade också blivit snyggt! Men nu fick det bli bruna. Jag har tyvärr ingen liten att sy bodys åt så...

Det är alltid lite pilligt att sy en omlottbody tycker jag. Det hänger nog ihop med alla tryckknappar som ska dit på rätt ställen. Blir det fel så är det ju kört- det blir ju hål i tyget så man kan ju inte pilla bort och flytta på tryckknappen om det blir fel...

Material: Brunt uggletyg från Jofotex. Brun muddväv från SoS. Tryckknappar. Namnband.
Mönster: Ottobres omlottbodymönster. Stl. 62 ändrat till kort ärm.
Roligast: Att ha sytt igen!! Jiipppiee!


Nu ska jag se om det hinns med att sy lite mera, ikväll kanske? T är hemma och är sjuk, så tiden finns, men inte möjligheten på dagtid...

2 kommentarer:

SiriR sa...

Så fin body! Ser veldig proff ut.

LillaBarn sa...

Jättefin, som vanligt... Jorå, försäkringen gäller. Jag talade liksom inte om att det var Max som stängde garaget, utan föreslog att det har blivit nåt fel på stängningsmekanismen... (Annars hade vi nog fått betala självrisken...) Fy vilken svärdotter dom har...
Här regnar det idag, och jag är instäng med två torpeder som gör sitt bästa för att se till att maken får en hjärtattack när han kommer hem. Det ser ut som en rivningslya.