onsdag 27 april 2011

Innan värmen kom...

Tja....varför Blogger envisas med att lägga fotona på detta vis vet jag inte...Ser inte klokt ut men hur jag än vänder och vrider och laddar ned så vill det sig inte på annat sätt, så ni får väl stå ut!



Innan värmen kom, så producerades utlovade tröjor till Stortroll och Mellantroll här hos oss. Tygerna valde de själva och även lite kantband. Det är så härligt att de väljer FÄRG båda två. Mellantrolls djungeltröja får jag knappt stoppa i tvätten -gäller att göra det när han inte ser...

Men så kom ju värmen -så nu inser jag ju att jag behöver göra om tröjorna- eller rättare sagt-sy åtminstone två nya...

Stortroll vill nog ha fordonströjan i kortärmat och Mellantroll vill nog ha en kortärmad djungeltröja...

Sedan har tygmarodören slagit till här också för vips! så hade jag visst beställt lite vertygstyg i lila från Znokdesign.se och lite Finn djuren och något aptyg som Mellantroll ville ha... Att jag inte lär mig? Tyghyllorna bågnar....Kanske ska man se om man kan sälja av litegrann? Önskar jag hann sy varje dag, men tyvärr så fungerar inte det för mig, har alldeles för mycket annat som jag också ägnar mig åt!

I helgen fixade jag till en ny klänning till Lilltroll och en solhatt. Solhatten blev lite, öööh, speciell. Men jag vet inte om jag har lust att sy en till. Kanske i en annan modell då...

Nu har jag frestat er tillräckligt. Inlägg med klänning i återvunnet retrogult tyg med tillhörande (om man vill) solhatt kommer i nästa inlägg. Bara jag, kameran och lilltroll kommer överens så...

Mönster: Ottobres creative "De bästa t-shirtarna" Valde den vanliga modellen, men har gjort dem lite trängre i halsringningen, de var alldeles för stora innan. Storlek 134 och 116. (Hur ända in i ? blev de så stora? Okej, ja tröjorna ÄR lite för stora men de växer ju så attans fort!)

Material: Fordonstyg från Jny, blått. Robottyg från Stoff och stil: ärmtyget från mina gömmor och djungeltyget också från Jny...

Roligast: Att sy i de tyger som barnen själva har valt ut. Lyckan är så stor när plagget blir klart att man inser att man borde sy mera....Jag har lovat mig själv att det SKA bli mer sytid...snart!


Nu ska jag sanera mig själv (läs: ta en dusch) och hoppa i säng. Imorgon är en lång dag!

1 kommentar:

Hello sa...

Men nu ser bilderna bra och rätt ut, väl?
När jag klagade på att blogger vände bilderna fel, fick jag tipset från en av mina läsare att använda Windows Live Writer. Toppenbra! Alla inlägg skrivs där numera. Det läser ibland också in bilderna på fel håll, men då kan man vrida dem rätt igen!

Finklädda pojkarna blir!