söndag 10 april 2011

Prickigt värre


Japp, älskad tunika-klänning! Egentligen syddes den här före den "soliga" i tidigare inlägg, men det har inte blivit av att blogga om den förrän nu!

Just den här modellen gillar Lilltroll mycket och jag tycker att hon passar i den. Vi har väl våra åsikter om vilka tyger som man ska välja men oftast kommer vi fram till vettiga kompromisser.... ;-) (får hon välja blir det vääääldigt mycket rosa, och lite gult ibland....) Nu gillar jag själv rosa men det behöver ju inte BARA vara rosa!

Inte helt lätt att fota trollet här, inte har man tid att stå still och inte vill man ta av sig tunikan heller (nu är den dock i tvätten igen- det behövdes kan jag säga....)! På bilden ser det ut som om min lapp sitter mitt på, men nix, den sitter i sidsömmen!

Till tunikan syddes också ett par tights i brunt. Många, många av tightsen har vuxits ur så det behövs påfyllning hela tiden...

Material: tunn, gosig sweatshirt från Hilco, brun med ljusljusrosa prickar och tvärtom. Muddväv och tryckknapp bak. Brun interlock från Jofotex har jag för mig, till tightsen.

Mönster: Muffins-tunika från Ottobre. Minns inte vilket nummer... Storlek 104, vilket passar perfekt just nu. Tightsen är det gamla vanliga mönstret, förlängt och aningens nedsänkt i midjan. Stl. 98.

Roligt: Det är alltid kul att det man syr verkligen används. Just nu är barnen så glada här hemma eftersom jag hinner sy lite då och då. Vilket ju innebär att det då och då finns nya fina tröjor o dylikt i garderoben. Mellantrolls tröja fick jag knappt tvätta häromdagen.Men mer om den sedan.... :-)


Vi har njutit av klassiskt söndagsväder idag. Lilltroll och Mellantroll lekte ute i flera timmar, på gott och ont, mina vårblommor är aningens sargade... (grrr, kasta saker på blommor va! Eller plocka dem....Jag har tvättat ett nytt tyg, gardintyg till mellan- och stortrolls rum. Nu ska jag bara få maken att skruva upp den nya gardinstången så jag kan mäta hur långa gardinerna behöver vara.... Nu väntar hektisk vecka, så förmodligen blir det inte så mycket sytt i veckan.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Supersöt, det är så fint med prickigt!

Unknown sa...

Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

More than 160k men and women are hacking their diet with a easy and secret "liquids hack" to burn 1-2 lbs each night while they sleep.

It's easy and works every time.

You can do it yourself by following these easy steps:

1) Go get a drinking glass and fill it up half the way

2) Now do this weight losing hack

you'll become 1-2 lbs thinner the very next day!