fredag 6 januari 2012

Onepiece- En endaste del efter sömnad...

Ja, här var det längesedan jag la in något. Det har berott på många saker. Mest tidsbrist att sy och känslan av att hellre prioritera de få minuter jag orkat göra något mer än att jobba till att sy ,än att blogga om det. På något vis är det oerhört krävande med en syblogg. Det är inte bara det att de ska göras inlägg, det måste ju sys för att kunna göra ett. Har flera gånger funderat på att inte blogga mer.

Det har gjort att det har varit mer stilla här än en i en vattenpöl när det slutat regna.

Men- fick för mig att nu ska lite bilder in från vad som faktiskt har blivit sytt under jullovet! Onepieces...efter sömnad vill säga, innan: en del låååånga bitar. Nu är egentligen plagget något av det fulaste jag sett- på vuxna eller halvvuxna och det står jag för- men på barn är de fina tycker jag. Råkar ni tillhöra det äldre som vill ha en sån här- ja, varsågoda! Men not for me! :-)


Här är det dotterns råååsa onepiece- eller pampiece som hon säger- med rosa muddar och rosa stjärntyg i luvan. Mönstret är från Stoff och stil, väldans stort blir det och galet långt häng i rumpan. Jag har lagt till fodringen i luvan eftersom jag ville addera något som bröt av plus att jag har lagt till muddarna. I originalmönstret ska det vara resår, men det kändes inte som om det skulle bli lika snyggt.

Här är sonens lila variant med svartvita moln i luvan och svarta muddar. Jag vek upp ena benet vid fotografering därför ser det lite knasigt ut, men det var enda sättet att få med åtminstone ett av benen. Härliga mellankillen jag har valde själv färgen. Tycker det är störtskönt när en 7-årig kille vill ha lila. Det lovar gott.

Närbild på den rosa med luvans tyg. Tycker det blev bra.

Här ser man molntyget bättre också .

Kvaliteten på bilderna är väl sådär. Men det är stört omöjligt att fota velour och ännu värre i det mörker som vi befinner oss i.


Mönster: Stoff och Stils mysoverall-mönster. Stort...
Tyger och sådant: Velour och blixtlås från Stoff och stil, muddtyg från lådan här hemma och luvfodringstyg från Jnydesign.


Efter dessa konstverk-syverk så har jag två till att sy. En till kusin och en till äldste sonen som kom på att han också ville ha en. Både tyg och mönster är på väg. Visst kunde man nog ha ritat ett eget men jag orkar helt enkelt inte.

Sedan har jag sytt två tröjor på beställning. Så roligt! De två ska till USA. Men de får ett eget inlägg lite senare.

Ute i vardagsrummet ligger också en stor bit tyg och väntar på mig. Ska bli en sak till mig. Hoppas jag får till det ikväll med mönstret. Kan inte riktigt bestämma mig angående storlek... och ärmslut. :-)



Förresten, är det bara jag som tycker att sybehörsutbudet blivit väldigt mycket sämre på nätet hos Stoff och Stil- finns så få färger på blixtlås t.ex. o dylikt. Vadan detta?
Ha det bra och sy mycket och väl!

1 kommentar:

od Andulky sa...

Superfina!! Håller med om att bloggen tar tid (som inte finns)..
Gott nytt år!
/Anna