fredag 1 april 2011

Tingelinge tåget går ...


Fast inga tåg här inte. För länge sedan fick jag tag i ett interlock tyg med Tingeling på Tradera. Det har legat i tyghyllan och jag har då och då undrat vad det ska få bli. Vingarna har faktiskt lite glitter i sig...

När lilltroll såg tyget ville hon han en klänning i det sa hon. Ja men då så!








Svårt att fota, men den övre bilden stämmer bättre med färgen i verkligheten. Gula muddar och rullfåll nedtill. Sedan hade jag en avig bit kvar som inte verkade räcka till något. Jag skarvade lite hit och lite dit och vips så hade det blivit ett par tights också .

Så här i efterhand så är det här tyget faktiskt ganska svårmatchat. Blått går till, men sådär. Mörkgrönt går absolut men är inte något som lilltroll väljer (konstigt nog att att hon valde det här tyget då från början) särskilt ofta.

Nu har hon oftast hela setet, både tights och klänning i samma tyg alltså. Blir på snudd lite mycket men fungerar faktiskt.

Material: interlock med Tingeling i ljusgrönt från Tradera.

Mönster: Welinders basmönster. Tror det är tänkt som nattlinne, men jag brukar korta av det. Storlek 98/104. Tighsen är det gamla vanliga mönstret fast skarvat lite här och var. Bild på det kommer senare.

Roligast: Att det äntligen blev något sytt i det här tyget. Det ÄR jättefint, men eftersom jag bara hade en meter så blev det liksom svårare. Var tvungen att verkligen tänka till!


Nu ska här serveras fredagsmys åt de tre trollen (glass är vad de vill ha de små). Ha en skön fredagskväll!

2 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Vad fint! Så klart att hon är supernöjd med den fina klänningen! Och kul med lite andra tyger som inte alla andra syr i! :)

Fangoria sa...

Jättefint!!!! Vilket sött tyg, är roligt att se lite "ovanligare" tyger i bloggarna också! =)