söndag 6 september 2009

Äntligen!!


Jag har så många idéer och planer. Inspirationen har återvänt. Tiden verkar däremot ha galopperat iväg....Jag började jobba igen efter semestern och har knappt haft tid att umgås med min familj. Så att sy har faktiskt fått bli lågprioriterat. Tills jag satt på äldste sonens föräldramöte och lärarna ville att alla föräldrar skulle sy en bokkasse till sina barn. Plötsligt blev det ju högprioritet!!

Så, min andra väsktyp någonsin. Innan den här så har jag bara sytt olika typer av dagisväskor med mina modifieringar. Jag har ju inte valt tyget själv utan det fick vi av lärarna. Det är ett fint tyg men kanske inte ett jag skulle valt själv för att sy en väska. Fast kanske ändå, om man vill att väskan ska passa till allt... Till väskan hör också ett klarblått sidenband som de ska ha med sig så de kan fästa namnetiketter på sina väskor. Jag hoppas att sonen blir nöjd...

Material: Tyg från Ikea.

Mönster: Inget!

Roligast: Att äntligen, äntligen få damma av maskinerna igen och få lite sytid igen. Hoppas nu att jag kan få till det snart igen...:-)


Nu börjar det dra ihop sig för middag så....

5 kommentarer:

Sal Wilder sa...

Oj, vilken utmaning från lärarna till föräldrarna. Skulle vara roligt att se vad de andra barnens föräldrar gjorde. Fick man sömnadsbeskrivning och mönster med tyget, och fanns det möjlighet att låna syslöjdssalen om man inte har egen maskin hemma? Lite roligt var det ju i alla fall.
Hoppas du får orken och lusten tillbaka snart igen.

LillaBarn sa...

Vad fin! Ikea rocks vad det gäller tyger. Och Ikea finns här med, hallelulja!!

Hello sa...

Fin!

Du ska se att du kommer igång igen, nu när maskinerna är avdammade och de nya jny-tygerna kommer :)

LillaBarn sa...

Precis! Hur tråkigt som helst när hela huvudet är fullt med ideér! Måste försöka få till lite fler timmar på dygnet bara....

LillaBarn sa...

Tja, det är väl det vanliga... Fina stränder, regnskog, korallrevet, känguruer, Koalor, Ayers rock (Uluru), Aborigines, Sydneys Harbour Bridge och Operahuset, uppfinningar såsom kylskåp (uppfanns för att hålla ölet kallt tydligen..., första provrörsbarnet osv. Sen kan jag inte komma på nåt mer sådär på rak arm. I'll have a think!!