söndag 13 september 2009

Rosa moln


Molntyget inspirerar verkligen till att göra det mesta. Jag har en kjolälskande dam härhemma men det finns ju gränser för hur många kjolar en tjej kan ha i en och samma storlek...Eftersom jag var så sugen på att testa ett mönster (i.e. mitt eget...)så bestämde jag mig för att sy en kjol till W, en kollegas dotter. Eftersom W gillar rosa så tyckte vi att det rosa molntyget var extra lämpat...Om jag förstått rätt så verkade också W att gilla kjolen så då är ju målet uppnått!
Det gick bra att sy allt den här gången med undantag för att en tråd fastande i overlocken och liksom drog ihop sömmen så det var bara att sprätta, men det löste sig ju enkelt.

Material: Jny´s rosa molntyg, brunt muddtyg från SoS.

Mönster: Mitt eget. Stl 104, smal midja.

Skojigt: Att sy en kjol till en lite större tjej än min egen. Dessutom kul att hon gillade den!



Tycker för övrigt att min overlock har lite underligheter för sig och funderar på om den försöker påpeka att den vill ha service?? Hur ofta servar ni era maskiner? Tycker egentligen att det är lite tidigt för min maskin, men tiden har en förmåga att gå fortare än vad man tror så...?
Har för övrigt galen längtan efter mina nya Jny tyger som ligger hos posten. Skulle hämtat dem i torsdags, men mannen min hade två paket att hämta och posten glömde lämna ut ett av dem. Mannen hade så bråttom så han tänkte inte närmare på det. Så nu hoppas jag att jag hinner dit idag...

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Supersöt!

LillaBarn sa...

Vad fin! Jag trodde min overlocker hade pajat totalt som den betedde sig. Tog tillbaks den till affären, måttligt impad. Mannen gav den lite olja och vips var den som ny. Pinsamt... Han tyckte jag skulle komma dit på en lektion, och jag kunde ju inte annat än hålla med. Fast jag har inte lyckats ta mig dit ännu tyvärr...

LillaBarn sa...

Och mönstret till Pixietröjan kunde ju jag ha skickat till dig!! Funderar på att sy en i lite tunnare tyg, som en sommartröja. Vi får se...

Anonym sa...

Ja det verkar inte finnas några som helst begränsningar för vad man kan skapa i molntyget och det är så roligt att läsa alla bloggar om dessa varianter. Jättefin och jag gillar färgkombinationen.

Sal Wilder sa...

Service? Ska dom ha service också? Ups, det har jag förträngt. ;) Men ännu så länge knotar min på här hemma utan att trilskas.

Härlig kjol!