fredag 7 augusti 2009

Sista elefantplagget


Nu är tyget slut. Och det är lika bra det-för nu har jag liksom tröttnat på att sy i just det här tyget! Tröjan gillades dock av T som har haft den med sin turkosa molnkjol. Hon passar väldigt bra i rött och turkost faktiskt. Annars har det inte hänt så mycket på sy-fronten här. Är själv på dagarna med alla 3 barnen och då kan ni ju räkna ut hur mycket tid det blir över till att sy....och på kvällarna har jag varit för trött och faktiskt, oinspirerad. Men har 4 tillklippta plagg som ska bli färdiga, nån kväll framöver.

Material: Elefanttyg från SoS. Turkosa muddar.

Mönster: Ottobre. Favorit t-shirtmönster i stl. 92.

Roligast: Hm...att den är sval och skön i värmen? För nu är det äntligen sol och riktig sommar igen!!


Annars går jag mest och väntar på att inspirationen ska infinna sig. Jag har en liten svacka nu och jag tror det beror på att det känns som om allt står och väntar. Väntar på att allt ska börja igen. På gott och ont. Att det äntligen blivit ordentlig sommar har ju också effektivt sett till att man inte är så sugen på att sätta sig i sygrottan...

9 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin! Snygg modell!

Sal Wilder sa...

Skönt med mönster som man vet funkar. Jag tror att det är det som är problemet nu när jag ska sy till mig själv - jag vet inte vilka mönster som funkar och jag antar att jag måste testa en massa olika innan jag hittar dem som pasar min stil och min kropp. Frågan är om jag (man) orkar med alla stolpskotten innan man hittat rätt i mönsterdjungeln.

Jag gillar fortfarande röda elefanter, men så har jag inte sytt så mycket i dem. Har litet tyg kvar, till underkläder har jag tänkt.

LillaBarn sa...

Vore kul om de kunde göra elefanter på färgad bakgrund. Man blir nog trött på dem eftersom de bara finns i två färgställningar. Fast jag som inte har några elefanter alls, tycker ju såklart att de är jättefina...
Fin tröja!

Anna, Tvillingtand sa...

Fin tröja du sytt! Kan tänka mig att den passar bra till kjolen. Vet hur det kan vara med inspirationen. Jag har det likadant nu och det är nog för att man är inne i en mellanperiod.

Hello sa...

Hej Fia!

Så kul att se lite mer av det du gjort! En del har jag ju faktiskt sett live också, när man gick tillbaka lite!

Jag köpte just detta tyg som stuv när jag var på S&S i somras (den du! Det var ett häftigt ställe!) men jag har inte hunnit sy av det ännu - tycker det blir fint i typ alla plagg! Och jag tror visst att hon kommer kunna använda kjolen tills hon växt ur den. Om hon fortsätter använda kjolar vill säga...

Välkommen in till mig nu! Det har inte blivit så mycket sytt på sistone för vi har flyttat in det sista mest hela sommaren (finns ett inlägg om det...) och så har jag köpt ny maskin som jag inte har lärt känna riktigt ännu och sen så har kameran pajat, så det som blir sytt blir ändå inte bloggat, men välkommen in!

LillaBarn sa...

Jag försökte mig på att sy strumpor, men det gick värdelöst dåligt. Och vad tråkigt. När man kan köpa hur billiga strumpor som helst. Och tvättmaskinen äter iallafall upp de flesta.

Aleisa Ribalta sa...

jättefin, jag säger som lilla barn, jag gillar elefanter och har inte fått nog av dem, bara för jag själv har inga, tycker den är så fin och barnanpassat. men jag förstår att du bli tröt på dem, supersöt tröja och turkoss piffar den ihjäll!

LillaBarn sa...

Stackars er... Hösten och alla bacillusker. Jag hoppas att vi får vara frriska här nu (stavar som Kellogstigern, grrrrreat!)
Min mormor brukade ge mig varm svartvinbärssaft när jag var sjuk, hon svor på den huskuren. Jag gick nästan till skolan bara så jag slapp den drickan, så den funkade ju nästan iallafall...

LillaBarn sa...

Klistermärkena funkar ganska bra faktiskt, kissar gör hon på pottan men nummer två är hon lite tveksam till...
Hoppas du får tid att sy lite snart, men jag förstår att det nog inte är så lätt med barn, jobb och allt annat... Jag går ju hemma med barnen, men syr endast när de sover (och jag borde sova)...