torsdag 28 januari 2010

Födelsedagspresent till min lilla 3-åring!


Älskade vän- hur kan det ha gått 3 år sedan du kom? Tiden går så fort ibland! T fyller år idag, men vi har bara mini-firat henne på morgonen för jag har varit borta hela dagen och kom inte hem förrän till åtta...pendeltåget är icke att lita på när det är snö...Nu brukar jag inte åka pendeln varje dag direkt men det är klart att när man väl ska göra det så är det busväder. Med medföljande problem då.
Igår kväll sydde jag för brinnande livet: T måste väl ändå få någon present imorgon (i morse alltså) vid frukosten! Tröjan har varit klar länge medan kjolen och tightsen legat tillklippta. Nu gällde det bara att hinna klart...och jo, det gick, även om ögonen gick i kors på slutet (och det gör de nu med- dagen har varit lååång...)

Någon minns kanske att jag fått en annan idé när jag sytt klart julstassen och det var denna kjol med en tröja till. T gillar den här kjolmodellen, så det var inte så svårt att välja den modellen. Ganska så bökigt att dra resåren i kanalen när man syr i velveton och wienerveck (har bara det danska namnet i huvudet så kanske heter det eg. något annat?). Som tur var så gick all sömnad som på räls: alla maskiner samarbetade snällt. Det är inte så dumt när det händer när man har bråttom.

Upp, upp och upp. Packa in present, och en svart gosebarbapapa (T gillar svart) och lägga fram på hennes plats. Insåg mitt i inpackningen att jag måste fotografera setet också och fick avbryta för det. Nu var det inte så bra belysning vid den tidpunkten men jag tror bilderna duger.

I morse så packades presenterna upp och alla gick hem! Pust- skönt! Den svarta barbapapan har jag inte sett - så den är väl i sängen med henne nu antar jag- och kläderna hade hon på sig idag på dagis. Själv har jag inte ens sagt godnatt till henne p.g.a tågstrulet och en lång dag på en mässa...men på söndag firar vi henne ordentligt.

Material: vaniljvit interlock, retrodot velveton, vinröd interlock. Alla tyger är Hilco. Diverse tillbehör.

Mönster: Kjolen är från ett ottobremönster, T-shirten creative t-shirtsmönstret smala modellen och tightsen från ottobre likaså. Allt i stl .92.

Roligast: Att hon gillade alla plaggen på en gång och glatt klädde på sig! Annars kan ju en treåring ha ganska så stark vilja ang. vad man har på sig...bl.a.....


Nu är jag så trött så jag knappt ser vad jag skriver så go´natt allihopa!

P.S. Fick en award av Äppelpäppel förut men har inte haft tid att lägga upp den, det är fullt upp just nu- men det kommer. Tack Äppelpäppel- jag blev glad!

7 kommentarer:

LillaBarn sa...

Vilken fint set, vad glad hon maste ha blivit... Sjalv sa far jag muta min dotter for att fa pa henne nagra klader overhuvudtaget!!! Just nu ska det vara naket helst...

Hello sa...

Åh, så fin hon måste ha varit! Grattis T!

Det är ju, som du skriver :), inte de bästa bilderna i världen, men kan det vara motveck du har sytt? Det är i alla fall det mina ögon ser ;)

Lyllos dig med mässa! (Trots tågstrul...) Mellanloppans lärare var också där. Idag med, vill jag minnas. Det händer att jag längtar tillbaka till professionen...

Fia sa...

Japp, så heter det: motveck! Och bildernas kvalitet skyller jag på den sena timmen och mycket dåligt ljus ;-)

Sal Wilder sa...

Så fina kläder som passar till en stor tjej. Grattis till henne så här lite i efterskott.

Min yngsta dotter fyller tre på söndag, men hon får klara sig utan hemsytt.

od Andulky sa...

Jättefint!! Stort grattis till lill-stortjejen!!

Helena sa...

Jättefint set! Låter som det har varit en lång dag :)

prickig design sa...

Vilket fint set!! Riktigt kalasigt! :o)
Tack för dina rara ord hos mig!!