torsdag 11 juni 2009

Sommar, sommar , sommar....och en skjorta

Nu kan man tro att solen sken när den här skjortan användes. Men tji! På skolavslutningen hängde regnet i luften och det var inte speciellt varmt. Men det är ju ändå en sommarskjorta!
Tänkte just att det ändå var bättre att göra den kortärmad för då går den att ha även om det är kallt (med en tröja under) och när det är varmt som den är! Jag vet knappt om jag vågar säga det men den syddes natten innan skolavslutningen...jag hade ju lovat...

Jag är i alla fall nöjd med resultatet. Tyget var jättehärligt att sy i, R passade bra i skjortan och var nöjd! Bilden fick jag dock ta efter den var använd därav skrynklet...

Nu framöver hoppas jag att jag har lite mer tid att sy för nu behövs det lite somriga kläder här hemma.

Material: tunt turkost bomullstyg (hette det "Diego" måntro?) från Neanobelle. Namn- och storlekslapp, oxiderade tryckknappar från SoS.
Mönster: Meedoms form 2 i stl 7år, med lite ändringar såsom att jag gjorde den längre.
Roligast: Att R fick sin skjorta på avslutningen. Att tyget var så härligt. Att jag fick sy igen.

Inga kommentarer: