måndag 18 januari 2010

Mångalen...förlåt, molngalen!


När man faller har jag hört att man faller pladask...och det stämmer i alla fall när det gäller den röda molnvelouren från Jenny! Jag är normalt sett inte galet förtjust i rött, men när jag öppnade paketet med molntygerna från Jny Design så blev jag blixtförälskad, och inte bara jag, utan även E. Han ville ha byxor, men dum som jag var så hade jag inte beställt så jättemycket av just den röda molnvelouren, så kanske räcker det till ett par mysbyxor till honom också, annars får han, och jag, snällt vänta tills i februari när en ny laddning ska landa hos Jenny. För byxorna som syns på bilden är till T, som verkligen behöver byxor.


Fast har man ett par coola molnbyxor så måste man ju ha en cool tröja till. Och är man molngalen så är man. Turkost och rött gillar jag som kombo, så tröjan fick bli turkos och så fick det bli T´s favoritapplikaton just nu, en stjärna, i molntyget fram. Jag är störtnöjd! Det blev jätteläckert, om man nu får säga så själv!


Men varför nöja sig med ett par byxor (nää, fy, nu ljuger jag, det blev faktiskt 2 par byxor...) när man kan sy en knytklänning också? Här ville jag egentligen ha turkosa knytband, jag tror att det hade blivit kanonsnyggt, men för att klänningen skulle gå att matcha med flera olika tröjor i garderoben så fick det bli röda, den här gången.

Förutom att jag blivit förälskad i de röda molnen i velour, så hade jag någon sorts sygalenskap över mig också, för alla dessa plagg är sydda idag. Fast idag har vi varit borta på julgransplundring hela eftermiddagen. Så en liten, liten stund på förmiddagen och så nu efter klockan halv nio på kvällen då. Men jag var bara tvungen att skriva det här inlägget, trots att det är galet sent. Jag kommer förmodligen undra hur galen jag var när jag vaknar i morgon bitti och inser att jag måste gå upp....

Material: JnyDesign´s röda molntyg i velour...slutsålt just nu, men det kommer mer i februari.
Turkos hilcointerlock, röd muddväv SoS och diverse tillbehör.

Mönster: Till velourbyxorna, mitt favoritmönster till T just nu, Vilka velourbyxor från Ottobre nr4/08, tror jag. Stl. 86 med 80 ben och stl 92. (De senare att växa i då...). Till knytklänningen, mitt eget i stl 92. Mönstret till tröjan är ottobres creative t-shirt smala modellen i stl. 92.

Roligast: Ja, det tror jag ni redan gissat. Tvärförälskelsen i ett tyg. Så fånigt, men ändå så kul. T provade ett par av byxorna före läggdags och såg mycket nöjd ut när hon speglade sig.....

Bläää! att jag beställde för lite...men tur att det kommer igen så snart!

Nu ska jag kasta mig i säng! Imorgon väntar verkligheten trots tygförälskelser. Hm, undras om en vuxen kan ha röd molnvelour....?

13 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

wow! jättefina, förstår din akuta förälskelse......

Roblin sa...

Äh, sova kan man göra sen :-)
Hade du inte fått göra allt det där hade du säkert legat och snurrat i sängen och inte kunnat sova ändå.

Jag har inte köpt velouren, då jag tyckte den var alldeles för dyr... Men nu kommer 'jag-vill-ha-ändå'-tåget tuffandes, får se om det kanske blir ett inköp på syfestivalen.

Dina plagg ser klart mysiga ut och jag förstår att du fått fler beställningar :-D

Lallis/Helene sa...

Förstår din förälskelse! Helt underbart!!!

Äppel Päppel sa...

Men gud så galet snyggt! Och åh vad jag längtar efter mina velourmoln, köpte brunt också! Det var riktigt snyggt med molnbrallor! Det får det nog bli ett par här också!

Fangoria sa...

Du har så rätt, galet snyggt tyg och galet snygga kläder!!! Avis blir jag!

Hello sa...

Det är inte fånigt att bli förälskad, så gör en sant passionerad sömmerska! :)

Kul att molnvelouren var så fin! Jag hoppas mina bruna velourmoln kommer idag. Och de turkosa vågorna. Som nog också kommer matchas med rött för, som du säger, rött och turkost är såååå snyggt ihop! Loppan har ju en turkos molntröja med röda muddar!

Äppel Päppel sa...

Hej!

Du har en liten "sak" att hämta hos mig! :)

Sal Wilder sa...

Åhh, så fint, både byxor och klänning och tillhörande tröja. Snyggt!

LillaBarn sa...

Vilkea underbara byxor och klänning... Och tyget, dreggel dreggel... Jag har lovat min moster att hon ska slippa beställa fler tyger åt mig nu, så det blir tyvärr inga fler för min del verkar det som just nu iallafall. Och så svider det ju lite att behöva betala frakt inom Sverige och sen igen till Australien. Det blir ju så OTROLIGT dyrt då... Vore bra om man kunde betala med Paypal, då hade det ju inte varit några problem med själva betalningen. Fast då hade jag väl blivit ruinerad för att jag köpte alldeles för mycket tyg istället! Can't win... Men lite molnvelour måste jag ha. Och en meter av det gula tågtyget.... Håhåjaja. Nu knallade Jade in till Max som sover (sov) middag. YYYYyyyl, vråååål, Uuuuääääähhh, gissar att han är vaken nu...

♥ Bina ♥ sa...

Hej Fia - du får inte locka med reagrejer utan att säga var den lokala butiken finns.. återkom gärna om du vill berätta.

Trevlig Mollyhelg! ;-) KRAM

Anna-Snoddas sa...

Helt underbara! :) Klart man kan ha molnbrallor som vuxen, det ska iaf min svägerska få! ;)

Jeanette sa...

Grattis till ett underbart köp. Ja, samma som för mig funderar lite på vad jag ska ha till. Har bl a tänkt ha jeanstights/leggings sen kanske man kan ha någon kjol till. Men inget jag provat så jag får väl göra det och se hur det ser ut. :)
Kram

Jonglören sa...

Har aldrig tänkt på att rött, vitt och ljusblått gör sig så bra ihop. Jättefint set. Inspirationen och tankarna börjar snurra på för fullt igen när jag tittar på bilden.