måndag 3 augusti 2009

Hand i handsken tröjan


För att hitta något som matchade den stark limegröna pösbyxan i förra inlägget så sydde jag den här turkosa t-shirten med limegröna muddar. För att T skulle acceptera den bättre...dvs en helt vanlig enfärgad turkos tröja skulle hon kunna nobba, så sätter jag på en Hello Kitty -kompis. Vips så kommer tröjan i en helt annan dager! Det lustiga med den här kombon blev att tillsammans med byxorna så blev det väldigt unisex, trots kaninmärke och bläckis på byxorna. Sedan är det alltid bra med lite färger som inte försvinner i mängden, eftersom T gärna springer på upptäcksfärd och då är det bra att hon syns....på håll!

Material: turkos interlock från Hilco, lime muddväv, kaninmärke från H&M.

Mönster: Från en ottobretidning nr? i stl 92. Fungerar jättebra på T, trots att allt annat i stl. 92 från Ottobre brukar bli vääääldigt mycket för stort.

Roligast: Den härliga kombon som det blev med byxorna!


Idag är det sol-sol -sol! Jiippiee! Nu ska jag bara övertala barnen om att det faktiskt är fint väder och att det är skönt och varmt ute. Och vet ni vad- gissa vem som började jobba idag? Hm, hänger det ihop med väderläget....hur ska det månne bli då när jag börjar jobba igen? Värmebölja?

3 kommentarer:

Monikum sa...

Kjempefin trøye! Flott fargekombinasjon. Takk for koselig kommentar i bloggen min. masse fint du lager.
Ha en fortsatt fin sommer.

LillaBarn sa...

Snyggt! Sen får vi väl se kombon live???
Mönstret heter "Pocket Shirt JULE", fast jag gjorde min utan pocket. Min dotter tycker tyvärr att fickor är till för att fyllas med sten, grus och allt annat nödvändigt, så fickor går alltid sönder på hennes klänningar och tröjor. Bättre utan då!!! Om du vill kan jag rita av och skicka mönstret om du vill ha det.

Anna, Tvillingtand sa...

Tröjan blev jättefin! Håller med om att en livebild vore kul att få se på setet =)