torsdag 22 januari 2009

Landskapstunika

Härliga landskapstyg! Jag blir glad när jag ser det här tyget! Det är så mysiga färger. Ville testa ett mönster från Ottobre och tyckte att landskapstyget skulle vara kul att äntligen klippa i. Jag har haft tyget länge men inte kommit mig för att klippa i det...får ibland lite "klippångest"...



Nu blev det i alla fall denna tunika till lilltjejen här hemma. Hoppas nu bara att hon gillar tyget lika mycket som jag, för jag har planer på fler kläder till henne i detta tyg! Börjar genast fundera på om jag köpte för lite av det- kanske dags att skaffa mer?

Det syns ju direkt att en tröja till retrobyxorna är givet. Tunikan blev bra- men jag tycker nog att Ottobres mönster är lite för breda. Nästa gång ska jag smalna av mönstret lite.

Material: landskapstyg i jersey från Jofotex. Muddväv från Stoff och Stil.

Mönster: Ottobre Kids stl 86. Nr 4/2007 tror jag.

Roligast: Det här härliga tyget! Hoppas nu T gillar den!

Inga kommentarer: