torsdag 8 januari 2009

Julledighetens alster!




Idag är stora inläggsdagen! Insåg nämligen igår att det var en väldans massa plagg jag inte fotograferat eller bloggat om.

Först ut är den manchesterkjol jag först sydde i för stor resår och som sedan fick ett nytt hem! Detta är manchesterkjol nr2 som passar T bättre! Hon verkar gilla den, för har man fått på den så får man inte ta av den. Första gången hon provade den, var det över nattlinnet och ni kan tänka er hur tjusigt det var...!

Material: Perce-Neige manchester från Tygpyssling, resår från stoff och stil.
Mönster: Ottobre
Bäst: Jag gillar det här kjolmönstret! Det blir så härlig vidd i kjolen! Sedan gillar jag själva tyget också.
Sämst: Att det blev fel första gången, fast å andra sidan så gjorde ju det att någon annan också får njuta av tyget och kjolen och det är inte helt fel!

Nr 2 är tre tröjor till alla barnen. De två äldsta valde tyg själva. Till tröjorna ska det bli manchesterbyxor också men de har jag ännu inte klippt till. Förhoppningsvis ska det ske i helgen. Det är kul med randiga tröjor, i alla fall i campantrikå för de har så fina färger och så outstanding kvalitet! Den blå/bruna är R´s, den grön/gröna E´s och den gammelrosa/plommon T´s. Båda grabbarna blev glada och ville genast ta på dem!

Material: campantrikå från neanobelle. Muddväv från stoff och stil.
Mönster: Meedom Form 1 i stl 6år, 4år och 80cl.
Bäst: Härliga färger -sköna tröjor-att killarna blev glada!
Sämst: Det ska väl möjligen vara att det är svårare att klippa till i randigt tyg- man måste vara väldigt noggrann så att ränderna stämmer.

Nr3 är T´s julklänning som jag bloggat om tidigare. Den är jag helnöjd med. Den ser lite bred ut på bilden men det var den inte på.

Material: velour från neanobelle.
Mönster: KwikSew. Basklänning i stl xl (amerikansk storlek-motsvarar enligt deras tabell vår stl 80)

Inga kommentarer: