torsdag 8 januari 2009

Ett färdigt ufo, klänningar och ett par hängselbyxor!


Ufo-klänningen som äntligen är klar! Hoppas nu bara att kusin E blir nöjd! Det var lite kul att sy denna färdigt efter den beställda klänningen för när de hängde bredvid varandra så såg denna så enorm ut och den andra så sött liten! Som ni säkert gissar så gillar E katter.

Material: tyg från Tradera.
Mönster: Meedom stl 5 år tror jag
Bäst: Att den äntligen blev klar!!
Sämst: Att det tog så lång tid att sy klart den att jag nog blir tvungen att kolla på mönstret vilken storlek jag valde....




Detta är det avkortade hängselbyxorna från Sy till barnen. Jag har bloggat lite om dem tidigare. Jag gillar dem skarpt och nu börjar det också bli dags att lägga ned vecket jag var tvungen att göra förut.
Material: babyblå manchester från Stoff och stil, blommig från Neanobelle eller Tygpyssling, minns inte från vem.
Mönster: Gynthers från Sy till barnen. Hängselbyxor.Stl. 84cl.





Bilden blev lite ljus. Den vänstra klänningen är den första jag sydde kantband med coverpron på och det inte gick så vidare. Efter en hel del sprättande slutade det med att jag sydde fast dem på gammalt vis. T gillar den så då är jag nöjd. Den andra är samma mönster som till 70-talsklänningarna i molntyget bl.a. Jag har varit lite anti sweatshirttyg, men de här två är jättemysiga. Inte alls tjocka och korviga efter tvätt utan tunna och sköna! Det är nästan så att jag skulle kunna sy mig en tunika i ett sådant här tyg...

Material: tunt sweatshirttyg från Neanobelle. Muddväv likaså (har jag för mig?)
Mönster: den vänstra: ottobre, den högra: Sy till barnen.
Bäst: Så härliga färger och mönster! Dessutom passar T så bra i båda klänningarna!
Sämst: Ska väl vara strulet med muddkantbandet då...

1 kommentar:

od Andulky sa...

Ja, här var de! De är verkligen läckra!!! Smart uppläggning!