söndag 14 februari 2010

Presenter!

T fick ett likadant set (nästan) för ett tag sedan och när jag ändå var igång så sydde jag ett set till W som har blivit storasyster. För en storasyster behöver också presenter när en liten bror får det! Idag var jag nämligen äntligen hos M och fick se den lille nye L! Så fin han var!

Till lille L blev det en kuvertbody i det klarblå ugglorna och även en omlottbody i de bruna ugglorna, den senare lyckades jag inte fotografera dock, och ett par bruna velourmuddisar. Jag blev så osäker på om de första jag sydde i stl 50 skulle räcka i storlek så jag sydde ett par i stl 56 men de känns som de blev jättestora!! Jag hoppas att L kan ha dem innan sommaren iallafall ;-) Velouren är mycket mörkare brun än på bilden, tänk att det alltid är så svårt att fotografera velour!


Det var väldigt roligt att träffa M och tänk att det alltid är så svårt att få till det att träffas, men nu blev det som sagt äntligen av. Så roligt!

Material: Röd hilcovelour, brun velour, klarblå och röda och bruna ugglor (Jofotex såklart).

Mönster: Stl 56 på yttepyttekläderna och stl 104 på de större. Bodysar och muddbyxorna är mönster från Ottobre, den röda uggletröjan ottobres creative t-shirts mönstrer, smala modellen, och knytklänningen eget mönster.

Roligast: Ja, just idag måste jag säga att det roligaste var att äntligen få träffa M och hennes barn! Jag hoppas vi ses snart igen.


Nu måste det röjas lite här hemma, vikas lite tvätt och så hoppas jag att jag kanske orkar sy lite ikväll. Är väldigt sugen på det just nu...
Och apropå sugen: Oj vad bebissugen man blir när man träffar bebisar....slutar man någonsin känna så tro? (Nej, min käre man du behöver inte oroa dig :-) )

8 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbara! Det är så grymt sött med bebiskläder!
Jag har tagit midjelängd på mudden efter barnen.. Tycker också det är jättesvårt. Har också fått en ungefärlig tabell. Kan skriva ned den om jag hittar den!! Ska leta
/Anna

Hello sa...

Åh, så fina de blir!

Både en syster, min bror och våra grannar väntar smått inom ett halvår, så snart får jag också sy pyttiskläder! Det är ju så roligt.

LillaBarn sa...

Vad fina, hur får du dina knytbans så fina på klänningen? Mina blir alldeles för tjocka. Använder du mudd eller trikå, eller vad använder du till knytbanden? Här finns ju bara mudd, och jag undrar om det blir för tjockt med mudd???
Och landskapstyget, tack tack!! Hur mycket vill du ha för det?? Har du Paypal? Annars kan jag sätta in det på Hello's Paypalkonto så kanske hon kan föra över det till ditt bankkonto (om du inte har Paypal).
Hur bestämmer man storlek på mudden på muddbyxor förresten, storleksmässigt? Hemma går det bra, för jag kan mäta på barnen och sen smala till mudden lite. Men om man syr åt andra? Finns det nån speciell storlekstabell???

LillaBarn sa...

Och nu läste jag od Andulky's kommentar.... Leta, leta leta ;-)

Anette sa...

Tack för din respons på min "Grandma coat" fråga :-) Jag tror nog att det blir bäst om jag letar upp en butik som säljer så jag får prova :-)
Jättefina barnkläder du har köpt....det finns så himla mycket fint nu, min yngsta son är snart 15 så det var ett tag sen jag handlade barnkläder :-)
Ha en fin dag!
www.peggygirl.se

Anette sa...

Oj då!! sorry..! jag trodde du hade köpt grejerna men om jag hade läst ordentligt så hade jag kanske sett att du hade sytt dom..!! jag kan inte ens trä en symaskin så jag tänkte nog inte att man kunde sy så fint :-) Ja det är ett svårt val vilken färg man ska välja, de är ju rätt så dyra så man kan ju inte köpa hur många som helst :-) jag tror att de nästan alltid kommer i någon blå färg!
Kram!
www.peggygirl.se

Tina sa...

men åhh vilka underbara kläder. Önskar jag kunde sy...

KRAM

Sal Wilder sa...

Vilka härliga mjuka kläder - jag tror velour är mitt favoritmaterial för barnkläder. Och jag gillade särskilt den röda knytklänningen med applikation på - en sån skulle man kanske kunna göra årt sig själv ...?