tisdag 2 februari 2010

Par i tröjor

Blåfrossa? Tja, för några kollegor på jobbet var det nog så igår eftersom värmen inte fungerade som den skulle och någon hade 12 (!!) grader i sitt rum....Brrrr!

Nu är väl inte tröjor något fantastiskt nydanande att visa upp i bloggen men det får bli det ändå! T behöver påfyllning konstant, och att bara visa tights blir lite trist i längden? Igår hade jag tänkt sy- men somnade gott hos T istället- vaknade halv elva och gick helt sonika och la mig in min säng direkt! Är det kört så är det! Men för några veckor sedan blev dessa klara. Den enfärgade är tänkt att matcha knytklänningen jag köpte från Kokalal i cirkelvelouren och den randiga är tänkt till en blommig kjol, som ännu inte är färdig (*hmr...*)... Både tyger och ränder var samarbetsvilliga denna gång, så det gick snabbt att få ihop dem.

Material: klarblå interlock från antingen hilco eller e-slöjd (minns ej vilket nu, tror att det är hilcos...), randig campan i blått och duvblått (hilco).

Mönster: Ottobres smala modell. Stl. 92.

Roligast: Att de gick så lätt att sy och att ränderna inte bråkade alltför mycket...


Annars är jag grymt sugen på att sy en jacka till T igen...fast hon har ju en så fin jacka
så hon behöver ju inte en till....hm kanske en liiite större? Och så har jag urdåligt samvete för att jag inte sytt ihop R´s mysbyxor och att jag inte klippt till och sytt E´s byxor och tröja....Finns bara ett sätt att bota detta...men jag har även dåligt samvete över att jag borde träna också....hur 17 får man ihop det egentligen?

Och sen är jag urbota trött på snöstormar som det hela tiden varnas om. För min del får det gärna vara snö hela februari ut, det känns trevligare så och barnen har det roligare.Men snöoväder kan jag vara utan. Dessutom är jag innerligt trött på att halka omkring i moddig snö, bara för att snöröjarna inte kan se var en trottoar börjar /slutar, bara för att folk inte kan parkera ordentligt så snöröjarna kan komma fram....osv.

Och så har jag gnällt färdigt nu!

8 kommentarer:

Fangoria sa...

Enkla och mycket snygga!

Jes sa...

snygga!!! jag är svag för tröjor i campan :) det tyget är verkligen super.

LillaBarn sa...

Vad fina, det randiga är jättefint - det ser så tjockt och fint ut. Sån kvalitet finns inte här... Fast jag skulle iofs vara vlad om det fanns nån interlock eller jersey överhuvudtaget även om det vore skräpkvalitet....

LillaBarn sa...

Åh, är vilket landskap är det du har, är det den vävda? Jag vill sy en till Singoallaklänning i det vävda lanskapstyget åt Jade, hon kommer knappt i sin längre.... Den är lagom lång, men lite för snäv. Och är det varmt och svettigt så är den omöjlig att få på och av... Fast idag skulle det nog gå bra att få både på och av den, det har varit ganska "kallt" och öst ner hela dagen. Och när det öser ner här, så ÖSER det verkligen ned....

Maria sa...

riktigt, riktigt nice jacka!
kallt har vi haft det ja!
ha det!

Sal Wilder sa...

Fräscha tröjor, och enfärgat det händer inte allt dför ofta hos mig, men skulle behövas.

Själv är jag lite trött på snö nu, och jag längtar efter tåg som går i tid dit man ska eftersom jag tågpendlar till jobb varje dag.

Hello sa...

Jag har mejlat dig.

Och jag vill rita mönster själv för att kunna sälja. Det får man inte även om man gör om färdiga mönster. Egentligen.

Hello sa...

Du, mejlet gick visst inte att skicka. Mejlar du mig istället? Jag har tappat din "vanliga" mejl.