onsdag 16 mars 2011

Sol ute, sol inne- sol i i sinne!

Ja, inte kunde jag låta grabbarna vara utan vågade ränder! Äldste grabben har redan använt sina och någon kompis hade sagt att han också ville ha ett par. Som den goa son han är så säger han att då kan kompisen beställa ett par av mig..... :-) Dock tar jag ju inte emot beställningar från andras barn om de inte är sanktionerade av föräldrarna..... hihi.
Lite tightare om rumpan har jag gjort dem och lite puff nedtill. Enkel modell som man kan sy i parti och minut av när man klippt till ett gäng.


Nu återstår bara att komma på vad man har på överkroppen när man har sådana färgglada brallor....Funderade på något enfärgat med en "vågade-ränder-applikation", men vad ska grundfärgen vara på tröjan? Vit? Turkos? Och där har jag än så länge stannat. Nu har det inte hindrat grabben att matcha med annat mönstrat i garderoben som gör att man ibland nästan baxnar över mönstermixen....Men är han glad så!

Material: Jny´s "vågade ränder" velour. Tjock och mjuk!

Mönster: Eget modifierat från ett grundmönster från Meedom. Breddade ben, förlängda ben, sänkt midja, smalnade över rumpan.... Storlek 134 (hur farao blev han sååå stor??) och storlek 116 till mellantrollet. Till mellantrollet hade jag nog kunnat sänka midjan ytterligare och snäva till lite mera. Han är inte så krallig mitt mellantroll, inte.

Roligast: Härliga brallor i tyg som barnen gillar. Happy :-) Symaskiner som samarbetar, tankar som går i uppfyllelse. Happy :-) . Solen skiner från blå himmel!


Nu ska jag se om jag kan stjäla till mig lite tid för det sitter en robottröja i overlocken och väntar på mig....

Have a wonderful evening!

(och så har en låt fastnat i huvudet- jag gillar inte ens låten!- Oh my God, oh my god I´m in love.....)

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Läckra! Jag ångrar att jag inte köpt det tyget!!!!!

JuMel sa...

Härliga brallor! Jag röstar för turkos tröja till:) Man blir verkligen glad av det där tyget. Jag har faktiskt precis mitt vågade ränder tyg i jersey liggande här brevid och min enda fundering är vad det ska bli av det?!:)