lördag 18 september 2010

En väska....

Men klantig som jag är, eller var jag kanske stressad hm..., så missade jag att ta en bild. Stör mig oerhört men kanske kan jag få mottagaren att ta lite bildbevis...

T skulle på kalas och vi diskuterade fram och tillbaks länge, vad hon vill ge. Till sist bestämde vi oss tillsammans för en väska. Lite vågat med tanke på att jag enbart sytt dagisväskor förut...
Men vadå, man ska väl utvecklas? Så i torsdags kväll satt jag och ritade mönster. Igår mådde jag blää, förkylning på ingång, så det enda jag orkade med igår var att klippa ut rätsidan på väskan.

Lätt stressad i morse, fortfarande förkyld: snörvel!, satte jag igång med att klippa ut resten av delarna, plus vadd-delar och stryka på stel bomullsmellanlägg för lite stadga. Jag hoppas innerligt att mottagaren gillar den. Hann tyvärr inte med att sy "snygg-sömmarna" på axelremmen. Sedan glömde jag en "liten" detalj: mitt märke....asch men då vad klantigt!! Nåja, ingen mening med att gråta över spilld mjölk!

Nu är T på kalas: "Mamma du får inte stanna på kalaset", säger hon med bestämd min. Ja, skinn på näsan har hon, det är hennes andra kalas (kompiskalas) här i livet och på det första fick jag inte heller stanna på. Hon är inte rädd av sig! När grabbarna var i hennes ålder, ja då fick man vackert stanna för att det skulle fungera...

Nu ska jag försöka få Hello att fotografera väskan. Och kära du: jag ber så mycket om ursäkt för mina "misstag" (de ovan nämnda). När man syr till en fellow-blogger så vill man ju att allt ska bli perfekt. Men den här gången la förkylningen käppar i hjulet.

2 kommentarer:

Hello sa...

Den är jättefin! Jag skulle inte tänkt på stickningarna om du inte sagt det! Kan du inte lägga ett märke i Loppans låda på dagis så syr jag på det? Jag vill också att det ska synas att den är "din". Och jag ska fota och länka! Den är jättefin och jag är så imponerad att du fick ihop det trots att du mådde så dant! Och att du orkade cykla ända upp till oss i regnet...! Hoppas du kan vara hemma imorgon och vila och bli frisk. Det gagnar ingen att du kör slut på dig! Kram

od Andulky sa...

Ska bli kul att se!!
Krya på dig!