söndag 21 mars 2010

Vårig knytklänning som godkändes med tvekan...

...av den rosaälskande treåringen här hemma. Hon gillar svart också så jag trodde den skulle vara given...men nix, inte förrän jag påpekade att det fanns "kniner" på den så gick den hem! Men nu verkar den å andra sidan tagits till hjärtat ordentligt.

Egentligen ingenting mystiskt med denna klänning. Det var bara att jag blev så sugen på att sy knytklänning och i samband med det så landade det rosa skogs-tyget här och ja, så tänkte jag att interlock kan man ju ha på sommaren också....?

Mönster: Eget i stl. 92/98.

Material: Rosa skogs-tyg (Johanna Allardh) från Mjuka tyger. Gul muddväv från mina gömmor som fungerade riktigt bra med det gula på tyget...för en gångs skull...

Roligast: Svisch, swosch så var den klar. Precis så smidigt som det ska gå när man egentligen inte har tid att sy...alls. När man borde jobba...fast man har helg...



Annars är det fullt ös som vanligt. Mysiga diskussioner med barn i alla åldrar...kaos lite här och var, brutalmycket att göra på jobbet, trött som en 85-åring..., ja inget nytt på fronten här iaf...! Och nej, klänningen är inte sned, det är den fantastiska kameravinkeln som blir när fotoproffset tar kort....;-)

10 kommentarer:

Jo sa...

Vilket fint tyg och vilken mysig klänning det ser ut att vara. Jag förstår att hon tog den till sig till slut! :)
Man kanske inte alltid HINNER sy egentligen, men det kan vara bra för själen att peta in lite pyssel också. Lite som terapi eller meditation, tänker jag?

Helena sa...

Jättefin klänning! Alltid kul när sömnaden flyter på! Vilken jättefin tunika i inlägget nedanför också!

Maria sa...

fattar ju inte hur du hinner sy! ska med dottern på tjejmiddag snart... vill bara sova, känner mig oxå som en 85 åring! ta nu hand om er o du ska INTE jobba på helgen!

Doris_Assar sa...

Jättefin!!!!

Fangoria sa...

Så supersöt!

LillaBarn sa...

Vad fin den blev. Underbart tyg! Syr du kantbanden av mudd eller av vävd bomull? Jag har sytt med mudd, men de blir så tjocka tycker jag...

Fia sa...

Lilla Barn: jag syr kantbanden med muddväv...gäller bara att våga klippa smalt nog....

Charlotte sa...

Gud, vad duktig du är på att sy!!!
När jag syr något ser det bara för tråkigt ut=Hemmasytt
Jag har jobbat som sömmerska
på stort företag innan..
Vad jag saknar overlocksmaskin ibland....
Företaget jag jobbade flyttade utomlands..:(
I min kettle coat har jag storlek 3..
Jag brukar ha strl 3 i koftor och stl 4i blusar..
Den är helt underbar..
Men det svider i börsen...:(
KRAM

Hello sa...

Den blev jättfin! Hoppas få se den live snart! :)

LillaBarn sa...

Jag syr nog för breda.... Mina ser breda jämtemot dina!! Får prova smalare, det blir snyggare också!!