onsdag 8 oktober 2008

Jag har blivit med cover pro!

Jag har äntligen gjort slag i saken och införskaffat en janome coverpro så jag ska slippa svära över täcksömmarna mer (hm....iallafall efter jag lärt mig maskinen....) Den damp ned från England här igår men jag har inte hunnit packa upp den ännu. Sjuka barn och jobb har lagt käpparn i hjulet, men imorgon tänkte jag bryta "förpackningen". Kan nog inte hålla mig längre.

Fast jag måste göra plats i syhörnan för att det ska fungera också förstås. Köpte ingen bandkantarpressarfot heller, tyckte den var så jättedyr. Så den får jag spara till, alt önska mig?

Har iallafall hunnit sy ett par riktigt 70-tals inspirerade hängselbyxor till T. Ljusblå manchester med blommiga applikationer i överkant och nederkant. Inspirationen kom från Gynthers Sy till barnen, ville först bara testa modellen men det blev att jag testade med applikationsförslagen också. Nu har ju T varit sjuk så det har inte blivit av prova byxorna för att veta var knapparna ska sitta men det kanske också kan ordna sig imorgon....

Tänkte ta ett kort imorgon om jag får dit knapparna. Annars har jag inte hunnit med något mer än att drömma och planera vad jag vill sy...Listan är lång! Idéer kommer hela tiden-synd att tiden och orken inte riktigt räcker till. Det är jobba, hämta barn, fixa käk, bolibompa, läggdags...och jobba lite till ev, om jag inte somnar med barnen...:) och sedan sy...nja,tack och lov för helger!

Inga kommentarer: