tisdag 29 april 2008

Äntligen bilder!

Det lyckades! På något vis, vet ej riktigt hur så lyckades jag få över en del bilder så nu ska det väl ordna sig med bilderna här på bloggen.

Döskallet-shirten är jag inte riktigt nöjd med men R. gillar den så...täcksömmen blev inte bra och så ville han så gärna ha den morgonen därpå så jag gjorde en quick-fix som jag inte är så nöjd med, men...

Ikväll ska jag passa på att avsluta T´s nya badrock i gammelrosa och lime frotté. Lite mönsterritning och tillklippning ska det också bli: jag har en beställning på två sweatshirtjackor till två tjejer.

Har fått så många fina presenter när jag fyllde år: hylla för alla mina sömnadsböcker, ny stol till sybordet( efterlängtad då den gamla håller på att ramla isär...), ny sybok, mönsterpapper (det var helt slut så det passade väldigt bra!) mairos elephant tyg (aqua-bakgrunden), en ny pressarfot, tofflor: eftersom det är så kallt där jag sitter så jag får frysskador på mina stackars fötter när jag syr och ett alldeles underbart trådrulleställ för alla mina trådrullar som höll på att rymma ur min låda! Ja, ni märker temat: bara sygrejer....

Inga kommentarer: